30 Ağustos 2014 Cumartesi

ÇETİN ABİYLE TEKNE

Mavi huzurun rengidir ve maviye hükmeden en mutludur.

Tatil günlüklerimi tamamladım ve tanıtım yazılarımdan sonra yaz defterini kapayacağım. Tatilin her yanı ve her anı güzeldi, tabi bazılarının yeri özeldi. Tekne turumda özel çünkü bir değil iki kere katıldım. Biraz daha zamanım olsaydı, gene katılırdım. Çetin İşten ile yani Çetin Abi'yle Ayfer Milenyum'da tanıştım. Ayfer Milenyum da onca tur arasından rastgele seçmiştim ama iyi ki seçmişim. Diğer tekneler gibi kalabalık değil, tüm gün son ses müzikle baymak da yok, diğer teknelerden farklı bir güzergah izlemekte ama güzel bir güzergah. Kaptanı, çalışanları, tekne barındaki Nur Ablam ve Çetin Abimle harika bir tekne olmuş oluyor. Ama Çetin Abinin yeri özeldir. Hatta tura ikinci katılışımda Çetin Abi gelemeyecekti ki işi vardı, o yoksa olmazdı bu tekne işi. Israrlarımla getirdim, aslında ben kimdim ki? Her müşteriyla aynı fiyatı ödeyen tek bir müşteriydim. İşte, parayla satın alınamayan şeyler var! Çetin Abi para için insan harcayanlardan değil, insan için para harcayanlardandı. Yani zaten o teknenin sahibi değil ki, tur rehberimiz ve usta gemici biri ama beni kırmadı ve geldi. İşte, insanlık ve dostluk böyle bir şeydir ki bunun için tercihim gene Ayfer Milenyum oldu.

Turumuzdan biraz bahsedelim, saat 11 gibi yola çıkıyoruz. Teknede Çetin Abimiz olduğu için biraz müzikten sonra tur tanıtımı yapılıyor ve eğlenceli bir şekilde anlatımlar yapılıyor, ardından yarışmalar yaparken Maden Adasına geliyoruz ki buranın özel bir yanı vardır. Bunu söylemem doğru olmaz, gidince size sürpriz olsun. Burada yüzüyoruz filan yani ilk molamızı veriyoruz ve müziklerle eğlenerek ikinci durağımıza gidiyoruz. Biz yüzerken balıklarımız hazırlanıyor ki denizden çıktıktan sonra güzelce sınırsız balıklara ve salataya yumuluyoruz. Üçüncü durağımıza giderken biraz dans etmemiz gerekiyor yoksa yediğimiz balıklar erkeklerde prostat, kadınlarda selülit tehlikesi artırıyor ve bu sadece dans edilerek önleniyor. Aman şaka yapıyorum, safın biri ciddiye alır ve o güzel balıkları yemezse üzülürüm. Neyse, üçündü durağımızda yüzerken motorlu küçük teknelerle dondurma satıcıları geliyor ki kaçırmayın çünkü dışarıda vereceğiniz fiyattan pek farkı yok ve kavun içinde ikram ediliyor. Gün böyle eğlenceli geçerken dördüncü durağımıza gidiyoruz ve doya doya yüzüyoruz. Ardından kapruz ikram ediliyor ve karpuz yiyerek Cunda Adasına doğru gidiyoruz. Burada serbest kara turumuz var, isteyen kendi gezebilir ama isteyense Çetin Abi ile "Lokma İmparatoru"na gidebilir. Bence gidin çünkü akşam çok fena sıra oluyor ve Çetin Abi ile gittiğinizde dondurma alana lokma bedavadır. Şimdi "Ne lokmaymış arkadaş ya?" demeyin, adada o kadar lokmacı var ama o bu işin imparatoru, internetten araştırın ve bu lezzeti Çetin Abi aracılığıyla bedavaya getirin. Tabi 40 dk'lık serbest tur sadece dondurma ve lokmayla geçmez, şahsi tavsiyem Taş Kahve'ye uğrayarak da bir orta şekerli kahve için. Ardından tekneyle Ayvalık Merkeze gene eğlenceyle dönün. Bir de kendimce hatıra amaçlı çektiğim video ve fotoğraflarla basit bir klip hazırladım, yine de izlemeye değer. Zaten HD kalitede yükledim, cam gibi izleyin işte :)
Geldiğinize pişman olmayacaksınız, tekne turu bir gününüzün tamanen güzel geçmesini garanti ediyor. Ben kendi olayımı anlattım, tercih sizindir ama tekne turuna katılmamak da büyük bir kayıp olacaktır.
İşte, Çetin Abiyle tanıştığıma çok memnun ve mutlu oldum. Ben pozitif oldukça hep böyle pozitif insanlarla tanıştım. İyi insandan zarar gelmez, siz iyi olun ve iyi insanlarla birlikte olsun. Ayvalık'a da giderseniz de tekne turlarına kesinlikle katılın. İster tercihiniz Ayfer Milenyum olsun, isterseniz başka bir tur olsun. Benim tercihim ve tavsiyem hep Çetin Abiden yana olacaktır çünkü aldığım habere göre Çetin Abim, Ayfer Milenyum'dan ayrılmış. Kimsenin hakkını yiyemem; Çetin Abiyi Ayfer Milenyum'da tanıtım ve tekne kendisiyle, kaptanıyla ve çalışanlarıyla çok iyiydi. Çetin Abi ise kendisi apayrı iyi ve eğlenceli bir kişidir. Tura yazılmadan önce Çetin Abiyi sormanız yararınıza olur, onun bulunduğu tekne her zaman iyidir. İyi bir gemici olduktan sonra her türlü gemi bulur Çetin Abimiz. Benden bu kadar, sizlerle de paylaştığım klibi tekrar izleyim o güzel günü gene zihnimde yaşamak istiyorum. Yazımı da her zamanki gibi şarkıyla bitiriyorum.

Kaptan (Mavi)
Çekilin yoldan geliyor kaptan
Bak yine neler söylüyor zaman
Uslanmıştım buzlanmıştım akıllanmıştım
Yalan

Kaçılın yoldan kaçıyor kaptan
Bak yine neler söylüyor zaman
Unuttum da uyuttum da güzelleştim de
Aman

2 yorum:

  1. İnadına yapılıyor bunlar djmi :)
    Ben daha gitmedim hiç tura yaaa.
    Sanırım seneye farklı birşey yapmalı :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnadına bir şey yok :D burada her şey eğlence adına yapılıyor :)

      Sil